Expedice objednávek probíhá postupně. Proto berte termín doručení opravdu orientačně. U objednávek zaplacených do 12.12.2024 garantujeme odbavení a doručení do Vánoc. I pozdější objednávky budeme dále expedovat, ale jejich doručení již nedokážeme garantovat. Díky za pochopení.

Já mám, kdo má? Peníze 1

Seznamte děti zábavným způsobem s hodnotami mincí. Děti si procvičí sčítání a odčítání do 20. K ruce budete mít nádherný přehled mincí a nápady na mnoho aktivit pro jednotlivce i skupinu. Tento balíček karet využijete plnohodnotně doma, tak i ve školní lavici.

Položka byla vyprodána…
Momentálně nedostupné
399 Kč
Kategorie: Hry a puzzle pro děti
Položka byla vyprodána…
já mám kdo má peníze do 20 zodpovědná výuka popisek
Videonávod

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 1. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 20. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.

Produkt obsahuje:

  • 3 x 15 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 20,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • orientovat na číselné ose do 20
  • sčítat a odčítat do 20
  • dopočítávát do 20
  • rozložit číslo do 20
  • porovnávat čísla do 20
  • poznat vzhled jednotlivých mincí
  • používat mince v hodnotě 1, 2, 5, 10
  • počítat s mincemi do 20 korun

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 17?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož mince dávají součet 17, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 19?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.

 

Aktivity pro jednoho hráče:

Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

  • písemně sečte / odečte obě čísla 
  • napíše číslo předcházející a následující hodnotě mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
  • dopočítá, kolik chybí do 20 pro každé z čísel

Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly: 

  • ze všech karet vytvoří řetěz (mince x číslo)
  • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí
  • sečte mince na příslušných kartách a zapíše výsledek

 

Aktivity pro skupinu:

  • Desítky a jednotky: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 1 desítku a 7 jednotek. Kdo má 1 desítku a 9 jednotek?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 19.
  • Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 18. Kdo má číslo, které je o 10 menší než 20?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 10.
  • Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 12.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 11 - 2?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 9. 
  • Hledám kartu: Vypíšeme si z karet všechna čísla, která hra obsahuje (v tomto případě 6-20). Hráči reagují na pokyny zadavatele. Příklad zadání: „Hledám kartu, která má hodnotu 3 pětikoruny.“ Tedy hledá kartu, na které je celková hodnota mincí 15. Reaguje hráč, který má znázorněnou hodnotu 15 např. takto: 1 desetikoruna a 1 pětikoruna. 
  • Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet mincí mezi 5 a 10, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 
  • Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 
  • Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 
  • Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 
  • Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 
  • Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 5 (5-10, 10-15, 15-20), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu mincí. 

Já mám, kdo má? Peníze 1

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole:
Zpět do obchodu